onsdag 21 oktober 2009

Om dagen idag

Den här dagen började inte alls bra...
Vaknade vid ca 5 och behövde gå på toa. På toaletten insång jag att det kanske va ett missfall påväg eftersom det hade kommit sånt som helst inte ska komma när man är gravid.
Försökte vara lugn först men det gick inte. Jag väckte älsklingen och så bad vi till Gud för pyret. Orkade först inte be för det kändes som att allt bara försvann under mina fötter. Bestämde mig ändå för att be. Då helt plötsligt så kände jag mig så enormt säker och trygg med att Gud fixar det här, jag behöver inte vara orolig (som det står 366 ggr i bibeln, en för varje dag till och med när det är skottår! Gud är häftig och vet hur vi människor fungerar med all oro för allting) och på nåt konstigt sätt så fick jag tro för att även fast det inte alls ser bra ut så kommer det att lösa sig för Gud är med oss.

Jag ringde till gyn och fick en tid där kl 11. Vi åkte dit och vi bad hela tiden att vi skulle få positiva besked.

Vi fick komma in och barnmorskan gjorde ett ultraljud på mig och allt ser ut som det ska. Vi till och med såg ett HJÄRTA slå!! Barnmorskan tyckte att det var alldeles för tidigt för att se så hon kunde inte säga säkert men jag och älsklingen VET vad vi såg, ett hjärta som slår!!

Här är bilden som vi fick med oss hem på vårat lilla pyre!
Man ser ett stort svart hål och i det svarta så finns en vit ring och i den vita ringen finns en vit liten ärta det är pyret som lever och frodas. Vi är så glada men jag kan som vanligt inte släppa oron riktigt. Mår inte så bra rent psykiskt så jag blir hemma från jobbet resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar