söndag 11 oktober 2009

Början på denna blogg

Hejsan...
Här är då min blogg.

Under några år så har jag och min man längtat efter att få barn. Tyvärr har det inte gått så fort som vi har velat.
Efter vårat första riktiga försök att bli gravid så lyckades vi. Dock slutade det i ett tidigt missfall.

Efter att vi hade försökt ett år efter missfallet så bestämde vi oss för att börja en utredning.
Utredningen visade att vi behövde hjälp på traven för att få vårt efterlängtade mirakel.

Genom vårat första ivf-försök fick vi 6st fina befruktade ägg av toppkvalité (precis som vi bett till Gud att vi skulle få). Ett ägg sattes tillbaka i mig men blev aldrig någon graviditet. De andra fem blev nedfrysta.

För 2 veckor sedan så åkte vi ner till Sahlgrenska som är våran klinik, och där fick vi tillbaka ett upptinat jätte fint ägg.

Här börjar en ny tid.
Vi kände väldigt mycket tro och hopp inför det här försöket.
Jag kände att jag kunde lämna det hos Gud och känna mig trygg i att Han har kontrollen, jag behöver inte ha det även fast jag gärna vill=)

Vi åkte ner till Göteborg och fick ägget insatt.
Efter ingreppet så åkte vi och hälsade på några vänner som bor i Göteborg.
De har 2st fantastiskt fina tjejer.

Deras äldsta tjej är 4år. Hon frågade dagen innan vi kom vilka som skulle komma och hälsa på. Hon undrade om vi hade några barn. Hennes mamma sa då att vi inte har några barn men att vi väldigt gärna vill ha. Då sa denna ljuvliga tjej "Men då måste vi ju be för dom så att dom får ett barn."
Sen bad dom för oss och när dom hade bett klart så sa hon. "Barnet kommer att bli ett, sen två, sen tre, sen fyra, sen fem, sen sex. Dom kommer få två barn en pojke och en tjej och dom är fyra och sex år gamla."

Visst är det fantastiskt, detta har vi levt på och tackat Gud för denna tjej och hennes familj. Det är nåt visst med ett barns tro, det är så enkelt, okomplicerat och självklart att Gud hör.

I alla fall nu två veckor senare så har mensen inte kommit som borde kommit för några dagar sen om det inte skulle funka.
Gjorde ett test (eller snarare 2st) idag och det visar två streck vilket innebär att efter 2,5 års försök så är vi äntligen på väg mot vårt mirakel och vi tackar Gud för det!!

Här har ni beviset!
Jag är GRAVID!!!
Kände att nånstans behövde jag få utlopp för mina känslor så det fick bli en blogg=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar