torsdag 19 november 2009

Den omtalade sprutan

Nu har jag gjort det, jag har vaccinerat mig mot svininfluensan.
Hade egentligen bestämt mig för att göra det först i typ v 13 men jag gjorde det igår istället.
Kände att runt omkring mig nu så börjar en efter en att insjukna och när man jobbar med småbarn så är man extra utsatt så det fick bli nu istället.

Ska faktiskt in på ultraljud idag.
Som jag skrev i förra inlägget så känns det som att symptomen droppar av. Läste igår i en tidning att ett första tecken på missfall kan va just att symptomen försvinner. Hela jag blev kall när jag läste det och har sedan dess inte kunnat släppa det.
Ringde MVC imorse och barnmorskan som jag pratade med berättade att symptomen börjar klinga av framåt v 12 men hos vissa kan det va tidigare och andra senare. I vilket fall som helst så förstod hon min oro så hon tyckte att jag skulle ringa gyn.
På gyn sa dom samma sak angående avklingandet av symptom men att jag skulle få komma in på ett ultraljud. Så i em ska jag dit. Nu ber vi till Gud att allt ska se bra ut och att inget är konstigt!
Vi tror på att vi väntar ett mirakel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar